O nas

Nowa Oferta Cenowa

W związku ze specyfiką serwerów gier (wiadome to było od początku, jednak rynek narzucał inny sposób) zdecydowaliśmy się na zmianę formatu rozliczeń za świadczone przez nas usługi.

Na początku, od razu zaznaczmy, iż wprowadzane zmiany nie będą miały wpływu na już istniejące usługi – tzn. sposób ich rozliczania pozostaje taki jak do tej pory. Zmiany o których za chwilę, będą dotyczyć tylko nowych serwerów zakładanych w serwisie MojeSerwery.pl

Kilka słów wstępu – o co tak właściwie chodzi.

Jak wszyscy wiemy, serwery rozliczane są za ilość slotów, typ serwera oraz rodzaj gry – tzn. sloty serwera prywatnego są tańsze od slotów publicznych, sloty jednej gry są tańsze od slotów innej gry. Im serwer ma więcej slotów, tym miesięczna opłata za serwer jest wyższa, im tych slotów jest mniej, tym opłata jest niższa. Jak również rodzaj gry ma na to wpływ, np. sloty serwera CS:GO są droższe niż sloty serwera CS1.6. I to jest jasne, każdy jest zaznajomiony z tego typu ofertą cenową i nie trzeba tu nic wyjaśniać.

Problem natomiast pojawia się w kilku kwestiach, pierwszy i najważniejszy z nich, jest taki, że tak na dobrą sprawę – z naszego punktu widzenia jako firmy oferującej możliwość hostowania własnego serwera gier, wszystkie powyższe parametry (takie jak: liczba i rodzaj slotów, lokalizacja czy rodzaj gry), nie mają absolutnie żadnego znaczenia!

Nie ma dla nas znaczenia, czy konkretny serwer ma 10 czy 20 slotów, czy te sloty są prywatne, czy publiczne, czy jest to CS:GO, TF2, ET, czy cokolwiek innego. Co więcej, nikt nie widzi sensu w definicji „slot prywatny” czy „slot publiczny” - chcesz mieć hasło na serwerze – Twoja wola, jeżeli chcesz aby serwer był prywatny. Tak samo rodzaj gry, nie ma to praktycznie żadnego znaczenia.

Znaczenie ma za to inna sprawa – to ile serwer zużywa zasobów, bo tak naprawdę to jest to czym dysponujemy.

Na serwerze nie mamy limitu slotów, nie mamy limitu gier, limitem są zasoby fizycznej maszyny, które mogą zostać wykorzystane do działania serwera. Teoretycznie cena za slot jest jakąś tam wypadkową obciążenia generowanego przez serwer, i tak... teoretycznie można wytworzyć cenę za slota, która jest fajna – bo z marketingowego punktu widzenia, jest niewielka i cieszy oko potencjalnego klienta.

Tylko ile w tym sensu, jeżeli serwer prywatny z 4 slotami potrafi wygenerować 80% obciążenia CPU, podczas gdy dobrze skonfigurowany, publiczny, 32 slotowy serwer zużyje tyle samo zasobów?

Ich cena (z naszego punktu widzenia) powinna być taka sama, nie ma znaczenia ile serwer ma slotów, jaka gra jest na nim uruchomiona. Ważne jest to, ile serwer zużywa zasobów, gdyż one są fizycznym ograniczeniem maszyny i nie ma możliwości aby zużyć więcej zasobów aniżeli znajduje się na serwerze.

Efektem polityki cenowej opartej na slotach często bywa to, że małe, niezoptymalizowane serwery generują obciążenie które powoduje niedogodności dla innych użytkowników współdzielących ten sam serwer.

Ponadto bardzo często zdarzają się też nadużycia, takie jak manipulacja ilością slotów, wykorzystywanie serwera prywatnego jako publicznego, itp. Co z perspektywy tych osób wydaje się być „sprytne”, ale w stosunku do uczciwych klientów jest zwykłym oszustwem i wpływa na obniżenie jakości dla tych którzy nie kombinują (i nie dlatego, ze nie umieją, ale dlatego, że chcą być w porządku w stosunku do innych – graczy, właścicieli serwerów jak i firmy hostingowej).

Dlatego zdecydowaliśmy się zmienić sposób rozliczania opłat za serwer, bazujący nie na ilościach slotów czy rodzaju gry, ale na zużyciu zasobów przez serwer.

Od teraz w naszej ofercie będą dostępne opcje ograniczone zasobami, a rodzaj gry, typ slotów oraz ich ilość, jest dowolna i zależy tylko od konfiguracji serwera.

Innymi słowy – kupujesz serwer za standardową, z góry ustaloną cenę, natomiast co na nim będzie uruchomione, ma znaczenie drugorzędne. Rodzaj gry, typ serwera i ilość slotów jest w pełni konfigurowalna i dowolna.

W chwili obecnej oferta będzie opierać się tylko na % wykorzystania CPU, natomiast w przyszłości gwarantowane będą również pozostałe zasoby takie jak: RAM, dysk i transfer, acz są to w chwili obecnej znacznie mniej obciążone zasoby i póki co nie widzimy powodu aby je limitować.

Obecna oferta została zastąpiona trzema wariantami:

Micro: do 30% CPU

Standard: do 60% CPU

Macro: do 90% CPU

* Oferta może się w przyszłości zmienić - najnowsze pakiety oraz ceny będą zawsze dostępne w formularzu składania zamówienia (zarówno w Panelu Administracyjnym jak i pod linkiem Zamów serwer)

Dopuszczamy także możliwość indywidualnej negocjacji oferty, w przypadku stałych klientów, jeżeli potrzebujesz serwera o indywidualnych parametrach, to oczywiście przy stałej współpracy cena jak i jego parametry zostaną dostosowane do indywidualnych potrzeb, tak aby każda ze stron byłą zadowolona ze wzajemnej współpracy.

Żonglowanie opcjami w zakresie już założonego serwera będzie jak najbardziej możliwe, natomiast może się okazać, iż na maszynie dany zasób będzie już niedostępny. Ponieważ nikt z nas nie podejmie się oversellingu, jeżeli na serwerze będzie dostępne już tylko 10% mocy obliczeniowej, nie udostępnimy 20%, licząc, że „jakoś to będzie”. Oferowana moc jest mocą gwarantowaną i dostępną na serwerze w każdej chwili.

Mamy nadzieję, iż ta zmiana, zostanie ciepło odebrana, jej głównym celem jest zagwarantowanie wykupionych zasobów, tak aby serwery mogły swobodnie operować przyznaną mocą obliczeniową, a ilość slotów nie ma znaczenia.

Z naszej strony życzymy każdemu tego co najlepsze – oby Wasze serwery nigdy nie były puste :-)

Oferta wchodzi w życie z dniem 2016-09-05 21:00:00